Els contes a la classe verda

Deixar llibres en mans dels infants ens permet veure en directe què els emociona. A l’aula tenim moments de narració que els infants ja reconeixen i de seguida tots es reuneixen desitjosos de sentir la propera història.

Els contes creen atenció i estimulen el sentit de fantasia dels infants, així com el desenvolupament del llenguatge. Molts demanen sempre el mateix conte i reconeixen immediatament el conegut pollet “En Pep”, hi ha infants que es mostren expressius, d’altres assenyalen les imatges i alguns fan el so dels pollets. També ha causat molta sensació i interès el conte del ” Tito “, un pallasso de circ que perd el seu nas.

Diàriament a l’aula verda gaudim de sessions de contes, que donen peu a una narració, a una comprensió del món i a iniciar moltes converses. Els infants també tenen al seu abast els àlbums familiars; uns àlbums confeccionats per les famílies amb fotos en les quals apareixen tots els membres que formen part de la vida de l’infant, i podem dir que aquestes fotos creen molta curiositat, hi ha infants que els comparteixen, i d’altres que mostren sentit de possessió pel seu àlbum.