El reconeixement d’un mateix i del seu entorn familiar a l’aula Groga.

Un dels racons més importants de les estances de l’escola és el racó de les famílies. Li donem molta importància a tenir un petit racó a l’aula amb les fotografies familiars, ja que pensem que els infants reconeixen els seus pares i els hi agrada assenyalar, agafar-les i inclús prenen atenció a observar la de la resta de companys.

És una manera de fer-los presents a l’aula, que en moments d’enyorança puguin acudir a tenir aquest recurs tan important per ells i que emocionalment cobreixi aquesta necessitat d’estar a prop dels seus pares d’alguna manera.

És molt enriquidor i bonic veure’ls com s’apropen, agafen les fotos, li fan petons i abraçades i al mateix temps juguen a enganxar-les i treure-les de la paret.

Per altra banda a l’aula fem documentacions dels vostres infants de moments del seu dia a dia i les posem al seu abast. També a la classe, cada infant té una capsa de cartó (tipus maleta) personalitzada on apareixen diferents fotos de l’infant a l’escola. Per últim, tenim l’orla on surten tots els infants i educadores de l’aula i els hi agrada molt veure’s a les fotografies i són capaços de reconèixer-se perfectament ells mateixos i als seus companys.

Des de l’escola pensem que les imatges són una bona via d’aprenentatge per poder treballar a través d’elles el reconeixement d’un mateix i dels altres. Ells, ara mateix i en el moment evolutiu en el qual es troben són perfectament capaços d’identificar i identificar-se. A més, és un bon recurs que afavoreix la parla i la gestió de les emocions.