A la classe Llimona els infants han experimentat molts canvis des del primer dia que varen començar l’escola; des de començar a caminar fins a dir les primeres paraules. Tots són canvis molt significatius i importants pel seu desenvolupament, però no tots estan relacionats amb el moviment o la parla, a l’hora de dinar també hi ha hagut un gran canvi.
A principi de curs tots els infants que es quedaven a dinar ho feien a la falda i gairebé tots menjaven triturats. Poc a poc els nens i nenes ens anaven dient el que necessitaven en cada moment.
Al poc temps de començar el curs varem observar que durant el matí hi havia uns quants nens i nenes que seien a la cadira per jugar. Quan són ells sols els que per si mateixos seuen sense cap ajuda és un dels indicadors que ens fa saber que ja poden estar preparats per començar a dinar a la taula i no a la falda. I així ho varem fer; vam posar una taula amb cadires i ells mateixos s’apropaven per seure a dinar. Això els aporta molta més autonomia durant aquests moments, ja que poden agafar els estris, menjar sols, tocar el menjar, etc…
Els infants són protagonistes de les seves pròpies accions i cadascú té el seu ritme, són ells mateixos els que ho marquen i nosaltres com educadores hem de creure en les seves possibilitats. Per aquesta raó ens trobem nens i nenes que mengen completament sols, altres que necessiten ajuda, altres que mengen a la falda… Aquesta diversitat és la que fa especial i única a la classe llimona.