Des de fa uns anys, l’escola té integrat el projecte de la llum i la foscor, en aquest s’hi treballa una barreja de llenguatges; corporal, plàstic, visual, musical… amb una metodologia de joc, descoberta i manipulació, és a dir, és un projecte que parteix de la mateixa experiència i descoberta, mitjançant uns materials i recursos, i utilitzant tots els sentits perceptius.
A partir de la llum, del color, de la claror – foscor, de les ombres, del moviment (del propi cos i dels objectes), del ritme i la imaginació, ajudem als infants a tenir un desenvolupament integral i col·laborem en el seu procés d’ensenyament – aprenentatge.
La llum esdevé aleshores art, no solament pel fet d’il·luminar el que és bell, sinó també com a mitjà per presentar i afavorir una situació per al descobriment infantil, que necessita ser explicat o comprés i alhora compartit.
A la classe Llimona hem volgut apropar aquest projecte aprofitant que aviat tenim aquí el Nadal, dates on la màgia de les llums està molt present. Tenim una capsa fosca que quan les obres esdevé un gran descobriment: llums i elements amb transparències. No tots els infants entren dins però sí que pensem que a tots els crea curiositat i desig.
A mesura que vagi evolucionant aquesta curiositat, anirem incorporant nous elements a l’aula i, potser més endavant, ens podem animar a anar de visita a la nostra sala de la Llum i la foscor!