La panera dels tresors a la classe Groga

A la nostra classe, i amb la col·laboració de les famílies, hem elaborat una panera dels tresors. Amb ella els infants fan una activitat molt lliure, d’exploració de materials i objectes quotidians. L’infant tria l’objecte que li crida l’atenció, que desperta el seu interès. L’explora, el manipula, se’l posa a la boca, el sacseja … Amb aquest joc desenvolupem els seus sentits, la seva curiositat per conèixer els objectes (la seva forma, grandària, textures, pes, olor, sabor, soroll, color, temperatura) de manera que permet treballar no només aspectes sensorials, sinó també aspectes logicomatemàtics i de coordinació. 

La panera conté aproximadament entre uns 60-80 elements i depèn molt de la dimensió d’aquesta. Els materials que conté són molt variats: naturals, goma, roba,  cartró, pell, metall, fusta, de la natura …  

Segur que quan un infant agafa un objecte l’examina, el xuma o el mossega,…el seu pensament es pregunta: què és això?

Un assortiment satisfactori dóna resposta a la seva constant pregunta. Li facilita de poder triar allò que més l’interessa i afavoreix la curiositat innata que té per descobrir.

Gràcies famílies, per la vostra col·laboració!!