El temps està passant molt ràpid per als nens i les nenes de la classe Taronja i ens adonem que s’estan fent molt grans!
Pel matí, cada dia, destinem un moment en el que els hi oferim un petit esmorzar de fruita o de galetes. És un moment molt agraït i esperat pels petits ja que els hi ajuda a aguantar la gana una miqueta, i també poden practicar a mastegar els trossets, ja que els hi oferim els trossos de fruita sencers. Sovint també és un moment de relació amb els companys de la Classe Groga, ja que fem un esmorzar conjunt.
Poc a poc, i cada nen o nena en el seu moment concret, ens adonem que tenen molt d’interès en anar provant trossets sencers de menjar, senten curiositat i es troben amb la necessitat de descobrir noves textures… A l’escola els nens i les nenes es troben lliures en les seves accions de moviment, ells decideixen què fer, com moure’s, on anar…per això no és d’estranyar que arribi un moment on també vulguin decidir i incidir en la manera com mengen. Volen ser actius i no passius!
Després de parlar-lo amb les seves famílies i quan ja s’ha començat a treballar a casa, a l’escola comencem a oferir-los el menjar sencer, sense triturar. Com a primer plat els hi oferim la verdura a trossos, com a segon els trossets de carn o peix i després els hi oferim el seu plat triturat perquè encara són petits i es cansen ràpid de mastegar. Per últim, de postres, el seu iogurt, suc o compota.
Després de dinar és el moment de rentar-nos la cara i les mans! Com sempre, respectem el moviment lliure dels infants, per això els posicionem davant de la pica i comencem a fer el nostre ritme d’accions: els hi pugem les mànigues, obrim l’aixeta, agafem la tovallola… tot això acompanyat d’una verbalització. Seran ells mateixos els que entenguin que s’han d’enfilar a la pica per poder accedir a l’aixeta. Ho fan molt bé i sempre rient!!