Experimentació amb famílies a la classe blava.

Un cop l’any us oferim a les famílies la possibilitat d’acompanyar als vostres fills i filles en una de les activitats treballades durant el curs. En aquest cas es tracta d’una sèrie de propostes del nostre projecte d’escola “La llum i la foscor”.

Us convidem als adults a poder realitzar l’activitat amb els vostres  petits, per acompanyar-los i  involucrar-vos com si fóssiu nens.

Un dels objectius és què podeu experimentar les vivències pròpies que els vostres nens i nenes viuen a l’escola, què deixeu de banda el rol de l’adult per manipular, tocar, riure,…  sense por ni judicis, i viure un moment en família!

La sala estava dividida en dos espais.

Al entrar el Dídac, la Eva i el Miguel es troben amb una caixa gegant plena de globus, enlluernada amb petites llumetes de color blau.

La majoria dels nens varen entrar, i alguns pares també; uns us vareu atrevir a viure la sensació que oferia aquest espai blau amb els globus de diferents mides i colors. Altres vareu jugar amb els globus que va continuar el joc fora de la caixa. L’Arlet i l’Elvira s’engresquen amb el joc del globus gegant de color blanc amb la companyia del Sergio, el pare. Seguidament participa la Nerea Pèrez amb l’atenta mirada de l’Esther, la seva mare.

A la primera sala també es troben dos taules de llum. La primera està preparada per manipular molts tipus de materials amb diferents formes i colors (metacrilats de colors transparents i opacs, reixes flexibles, anelles de diferents mides i colors, papers amb diversos graus de transparència, textura i color, ampolles amb purpurina, rul·los, penjolls de nacar, botons, espirals de plàstic i metall, rodones blaves de vidre gruixut, entre altres moltes coses).

A la segona taula hi ha una proposta de manipulació de sorra fina amb petits pals, petxines i pedres. En aquesta taula es van viure moments on es feien traços amb les mans, s’agafava la sorra amb les mans, es pintava amb els pals, o simplement es tocava la sorra a través de la qual es veia el reflex de la càlida llum de la taula. Algunes famílies ens van comentar que  transmetia un moment de relaxació i donava una sensació molt agradable.

A la següent sala hi ha un parell d’escales amb uns plomalls enlluernats que canvien de color, aportant una experiència sensorial molt agradable i visual de cromoteràpia. La Paula i el seu pare, Jose, els observen i manipulen. La Nerea Miley i la Glòria, la seva mare, també els observen; al tocar-los es pot veure com els plomalls deixen una estella de lluentor molt maca. El Leo Fernàndez, la seva mare Montse i la seva cosina, Sandra, també mostren cara d’interès i curiositat en veure i tocar els plomalls.

Un altre material que us vareu trobar en aquesta sala son les pilotes de llum, què en tirar-les al terra s’encenen i es va crear una estona de joc dinàmica i divertida, com es pot veure en les següents fotografies amb la Nerea Miley, Artemio (papa) i la Gloria (mare), la Nerea Pèrez amb l’Esther (mare), el Leo Fernàndez i la Montse (mare).

 

En un raconet a les fosques l’Alex i l’Ana (mare) van trobar la llampera de colors en moviment. La majoria dels petits la miraven fixament i alguns es van atrevir a tocar-la.

Hi havia diferents lots amb papers de cel·lofana de colors variats i lamparetes per encendre i apagar apretant-les, com la què es veu a la fotografia amb l’Arlet i l’Elvira (mare).

Dins la sala també hi havia mànegues de llum, com la què manipulen l’Arlet i el Sergio (pare) en la següent fotografia.

Per finalitzar la sessió de llum i la foscor varem treballar una audició a les fosques, què pel què ens vareu dir vosaltres mateixos va ser molt maca!

Va ser una experiència molt bonica per nosaltres també, ja que poder compartir el nostre temps amb vosaltres ens va omplir de goig, gràcies famílies!