Com a motiu de l’arribada de Santa Cecília, patrona de la música, aquest mes de Novembre, a la classe Blava hem introduït algunes audicions i hem presentat alguns instruments.
Un dels primers dies vam portar a l’aula un bagul ple d’instruments i vam seleccionar uns quants per treballar conceptes musicals. Primerament explicàvem el seu nom i el fèiem sonar perquè els petits poguessin conèixer el so que provocaven! I a partir d’aquí, vam treballar conceptes bàsics com ràpid i lent (amb el tambor), fort (amb la carraca) i fluix (amb el tub d’aire). Amb la flauta d’èmbol vam cantar la cançó de la girafa amb el seu titella de pal! Als nens i les nenes de la classe Blava els hi encanta aquesta cançó perquè el so de la flauta d’èmbol l’aprofitem per simular el badall de la girafa!
“Coll amunt, coll avall,
la girafa, la girafa!
coll amunt, coll avall,
la girafa fa un badall!
També hem volgut introduir als infants diverses audicions, ja siguin representades o a partir d’una activitat experimental on l’audició sonava de fons. Primerament, en relació amb l’arribada de la Tardor, vam presentar l’audició “Otoño Medieval”, de Rata Blanca. La Débora va preparar un escenari amb elements de tardor i va representar l’audició fent servir diferents objectes: primer es posava un impermeable, després unes botes d’aigua i després treia un paraigües que movia al ritme de la música! A tots els hi va encantar, i la vam haver de repetir diverses vegades, així com convidar a posar-se les botes d’aigua!
I un altre dia, vam pensar en aprofitar les fosques del nostre dormitori per crear un ambient de llum amb pilotes lluminoses i mànegues de llum,. Com ambientació sonava l’audició de la “Traviatta”, de Verdi, que els incitava molt a jugar a llençar les pilotes! Cada nen podia decidir si entrar o no i també quan sortir del dormitori.