Els infants d’aquestes edats aprenen molts cops per imitació d’allò que veuen i viuen al seu voltant, i normalment imiten les accions que realitzem els adults perquè arribem a ser un model per a ells. Així, apareixen jocs on alguns nens i nenes de la classe Blava demostren interès per la imitació d’accions de la vida real quotidiana, que per a ells arriben a ser plaents perquè poden reviure, controlar i representar situacions ja viscudes.
Aquests jocs imitatius són el punt de partida per transformar-se en jocs simbòlics on els nens i les nenes podran imaginar-se i representar experiències que han estat plaents o no per a ells.
Estem observant que els racons de joc que hem pensat i preparat a l’aula Blava estan oferint diferents tipus de joc, sobretot amb les nines. Els nens les posen a dormir, les donen de dinar, les bressolen o simplement les col·loquen a la seva falda. D’aquesta manera interpretem que els nens i les nens que fan aquests jocs reprodueixen les accions més directes referents a la cura que els adults fan d’ells mateixos (alimentació, son, higiene…).