El joc simbòlic és el joc on l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació, mitjançant la qual representa accions i regles bàsiques imaginàries. El fet d’explorar i reproduir el món adult, fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments… No hem d’oblidar que el joc simbòlic és un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que l’envolta.
Mitjançant el joc simbòlic l’infant canalitza un seguit de tensions i desitjos afectius, que li poden servir per liquidar conflictes, per compensar necessitats no satisfetes, o per invertir papers (obediència-autoritat).
Organitzar la classe per racons és una estratègia pedagògica que respon a les necessitats d’integrar les activitats d’aprenentatge a les necessitats bàsiques dels infants. Treballar per racons vol dir organitzar la classe en petits grups que simultàniament fan activitats diferents. Moltes vegades l’infant necessita imitar el que fa l’adult per a posar-se en el seu lloc, això els fa créixer i descobrir nous horitzons.
Les possibilitats i recursos perquè el nen pugui construir les seves narracions simbòliques són múltiples, i en aquesta ocasió hem creat el racó del bricolatge com una opció més a l’aula per tal de potenciar tot el que comporta el joc simbòlic.