Amb el projecte de la llum i la foscor que portem a cap des de l’escola, volem potenciar els diferents llenguatges: corporal, plàstic, visual, musical… amb una metodologia de joc, descoberta i manipulació, és a dir és un projecte que parteix de la pròpia experiència i descoberta, mitjançant uns materials i recursos, i utilitzant tots els sentits perceptius.
A partir de la llum, del color, de la foscor, de les ombres, del moviment, ja sigui del propi cos o dels objectes, ajudem als infants a tenir un desenvolupament integral i col·laborem en el seu procés d’ aprenentatge a partir de les vivències directes en aquesta etapa tan sensorial.
En aquest cas, la vista no es pot estimular sense la llum. El desig de veure acompanya el desig de tocar i de fer. Voler refusar la llum voldria dir tancar els ulls.
El medi on viuen els infants està ple de fonts de lluminositat, tant de llum natural com d’artificial. Si, des de petits, estan immersos en un ambient ric d’estímuls, tindran moltes possibilitats d’establir interaccions amb el món que els envolta i desenvolupar les seves capacitats.
Així doncs, donar un tractament pedagògic de la llum, vol dir donar als infants una lupa de gran augment per mirar, trobar i prendre consciència del petit detall de les coses, vol dir permetre’ls que impregnin la seva retina amb les possibilitats lúdiques que ofereix la llum.