Des de l’escola creiem i donem rellevància al joc lliure com a base de l’aprenentatge dels infants. És per això que el contingut i l’estètica de l’aula és molt important pe a nosaltres.
Cada racó i cada material està pensat per entendre i satisfer les necessitats evolutives en què es troba cada nen o nena. Però a la vegada ha de provocar l’interès de l’infant per tal que aquest s’apropi i elabori coneixement per a ell mateix.
Creiem en els aprenentatges significatius i vivencials. El coneixement neix dels seus interessos i per tant és molt important la nostra observació per tal de preveure allò que necessiten en aquell moment.
A les fotografies es pot observar diferents jocs dels infants de la classe lila. Alguns compartits i d’altres individuals.
Veiem com els àlbums familiars i els contes són molt presents durant el dia. D’igual forma, observem que es troben en una fase de construcció i destrucció.
“Crear per després destruir”. Sembla que els hi fa tant de goig una acció com una altra. Tancar i obrir portes. Tanmateix, trobem un gran interès per manipular i experimentar com per exemple omplir, buidar, trasbalsar, …
De mica en mica s’endinsen en un joc més madur i molts ja són capaços de crear un joc simbòlic més minuciós i molt real, sense deixar de banda la seva vessant més màgica que tan sols tenen ells com a menuts.