A l’escola realitzem audicions, a través de les quals treballem el llenguatge musical que permet als infants desenvolupar molts aspectes, com ara l’escolta activa, expressar i/o comunicar sentiments i generar petits moments d’atenció.
Un matí tranquil, la classe taronja va poder fer l’audició de “la primavera” de Vivaldi. Mentre sonava de fons l’audició, l’educadora mostrava una tela verda amb flors de diferents colors que al ritme de la música anava fent volar i que més tard va fer servir de vestit. Finalment, mentre passejava per l’espai i continuava sonant la música va llençar diferents flors de feltre que els infants van agafar i observar.
Els infants de la classe taronja van quedar bocabadats en veure aquella petita representació, són molt agraïts i tot el que sigui novetat els hi crida l’atenció. Davant d’aquesta activitat vam viure diferents reaccions: alguns interactuaven amb l’educadora, altres l’observaven i d’altres van estranyar un cop es va disfressar. En aquestes situacions, intentem normalitzar el que està passant i acompanyem a l’infant per tal de tranquil·litzar-lo i apropar-lo perquè entengui que només es tracta d’una disfressa.