Cada curs a l’aula de grans tenim una mascota. Normalment la triem en funció dels gustos dels infants, tenint en compte si els agrada algun conte o alguna cançó en concret. Per això hem triat un elefant, ja que des del curs passat els encanta la cançó de l’elefanta Clotilda. Des del setembre que l’estem cantant i els infants nous d’aquest any sembla que també els motiva molt.
Vam estar buscant un peluix i finalment en vam trobar un a la bossa de peluixos que tenim al sòtan. De seguida ens va captivar l’esponjós que és i la seva dolça cara.
Havia arribat el moment de portar-lo a l’aula (i després que vosaltres el veiéssiu a la xerrada cafè) i el coneguessin els nens i nenes de la classe Grisa.
Va arribar trucant a la porta i per la reacció que van mostrar creiem que els ha fet molta il·lusió tenir-lo tan a prop.
L’ús de les mascotes a les escoles bressol té un valor molt significatiu, especial, emocional i, alhora, pedagògic. A partir de les mascotes es treballen un munt de continguts (rutines, hàbits, projectes, cançons, contes, aprenentatges, emocions…), però, sobretot, es treballa i es valora el lligam amb l’escola i la pertinença a un grup-classe.
La mascota és, doncs una manera d’establir ponts comunicatius, llaços afectius i implicar a les famílies en la tasca educativa. Cada infant esdevindrà protagonista una setmana al llarg del curs: portarà aquelles fotos més significatives del cap de setmana la qual s’haurà emportat la mascota i ell mateix explicarà aquelles vinvències que haurà compartit amb la seva família.