Les primeres interaccions a la classe Verda.

Cada espai de la classe verda es converteix en una possibilitat de descoberta alhora que es facilita també la relació entre iguals. El joc lliure permet que els infants tinguin l’oportunitat d’explorar, de triar, d’atrevir-se a escollir el material que volen manipular…

El joc és imprescindible pel desenvolupament afectiu, emocional, intel·lectual, motor i social de l’infant. I amb aquest joc i l’interès per descobrir als altres infants i als adults, és on apareixen les primeres interaccions:

  • La descoberta de l’altre: un somriure, una mirada
  • Moments de complicitat amb els companys/es
  • La col·laboració entre ells
  • Les mostres d’afecte
  • El vincle que s’estableix amb l’adult que els dóna seguretat i confiança

A l’aula es comencen a donar relacions i aquí és on comença l’aprenentatge d’habilitats socials per la convivència; escoltar, respectar, cooperar, emocionar-se…, fent així les primeres amistats. I perquè puguin adquirir aquestes habilitats és necessari crear un clima de confiança on tots els infants es puguin sentir tranquils, segurs i respectats i així és com a la classe verda s’estan generant una gran riquesa de situacions on els infants estan construint plegats nous coneixements i valors.

L’escola bressol és plena de petits moments que parteixen de l’espontaneïtat i la iniciativa de cada infant. Només cal saber donar importància a aquestes situacions quotidianes per anar descobrint el tarannà de cada infant. I serà a partir de les relacions amb els iguals quan apareixen aquests moments de relacions tan màgics.