El joc a l’estança Rosa

L’escola és un espai de descoberta, d’aprenentatge, de relacions i d’elaboració de coneixements. Durant el nostre dia a dia es donen moltes situacions que ajuden al fet que tot això es doni, però el que més es fomenta és el joc lliure.

El joc és indispensable en el desenvolupament afectiu, emocional, intel·lectual i social de l’infant alhora que es tracta de la seva via natural per expressar-se, per conèixer el món que l’envolta i per aprendre.

A l’escola oferim moltes oportunitats de joc, aprenentatge i relació. A la classe Rosa cuidem els espais, observem els seus interessos i arran d’això proporcionem gran varietat de materials per cobrir les necessito. No donem pautes concretes, amb la finalitat de fomentar la seva imaginació i creativitat, simplement acompanyem el moment de joc i descoberta de tots els infants tenint molt en compte el seu moment maduratiu.

A través de l’observació del joc de cada nen i nena anem descobrint com van desenvolupant diverses estratègies, com van utilitzant el llenguatge i el fet que decideixin lliurement quins materials i quin joc duran a terme, fomenta l’adquisició d’autonomia. Gràcies a aquesta observació fem diferents propostes com; plastilina, pintar amb ceres, jocs matemàtics, pintar pedres, etc. aquestes propostes van canviant i les tenen a l’abast per poder decidir lliurement que volen fer en cada moment.

Tot aquest espai de joc, dona peu a moltes converses entre elles i ells, a molts moments de relacions, i a vegades també a petits conflictes que la majoria de vegades solucionen soles i sols. També hi ha infants que encara no estan en el moment de relacionar-se amb els altres, ja que encara estan capficats en el seu propi autoconeixement.
Per tot això, hem de tenir en compte la importància de deixar espais de temps suficients per al desenvolupament de l’activitat per tal de poder arribar allà on necessitin, perquè arribin a resoldre conflictes o superar possibles reptes que es puguin trobar.