Tenim una nova proposta a la classe Lila, aquest cop per treballar noves sensacions a través de la llum. Preparem el dormitori per gaudir de diferents elements que ens ajudaran a endinsar-nos en un nou món on les llums prenen el protagonisme. Tots els nens i nenes de la classe es van mostrar ben decidits a l’hora d’entrar al dormitori, tot i estar diferent de com sempre el trobem. Sembla que la intriga i les ganes de jugar, van prevaldre damunt dels nervis i/o l’angoixa d’allò que és diferent.
Des de fa uns anys, l’escola té integrat el projecte de la llum i la foscor, en aquest s’hi treballa una barreja de llenguatges; corporal, plàstic, visual, musical… amb una metodologia de joc, descoberta i manipulació, és a dir, és un projecte que parteix de la mateixa experiència i descoberta, mitjançant uns materials i recursos, i utilitzant tots els sentits perceptius.
A partir de la llum, del color, de la claror – foscor, de les ombres, del moviment (del propi cos i dels objectes), del ritme i la imaginació, ajudem als infants a tenir un desenvolupament integral i col·laborem en el seu procés d’ensenyament – aprenentatge.
La llum esdevé aleshores art, no solament pel fet d’il·luminar el que és bell, sinó també com a mitjà per presentar i afavorir una situació per al descobriment infantil, que necessita ser explicat o comprés i alhora compartit.
Estem segures que repetirem l’experiència i a més a més incorporarem algun material a l’aula per poder gaudir d’aquesta experiència tot el temps que volguem!!