El Nadal i el moviment lliure a la classe groga.

Ja fa molt de temps que com escola valorem i potenciem el moviment lliure en els nostres infants de 0 a 3 anys, per tant, els entenem com a persones competents i capaces.
L’adult és l’encarregat de preparar un ambient pertinent per tal que l’infant pugui desplegar totes les seves potències i pugui créixer de forma autònoma, equilibrada i amb alegria.
Arran de la Festa tradicional com és el Nadal, hem incorporat la figura del Tió, un petit tronc molt vinculat a la tradició catalana. El tenim a classe i tot i que ells i elles no siguin encara capaços d’entendre quin és el seu significat, l’aprofitem per a provocar en ells i elles moviments que corresponen a la seva etapa evolutiva.
A les següents fotografies, observem al Miles. Quan va veure per primera vegada el Tió suposem que els seus colors i la seva forma el va cridar l’atenció i de seguida va intentar arribar a ell reptant. Un cop aconseguit, amb ell a les mans, el va explorar amb la boca i voltejava cap a un costat i un altre. Com veieu, aquest element va acompanyar al Miles en el procés de voltejar i reptar característic de l’etapa evolutiva en què es troba.
En tot moment respectem els seus ritmes vitals i no forcem postures que ells i elles no estan preparats. Tot neix del seus interesos i de les seves capacitats. És imprencindible conèixer bé a l’infant per saber què pot fer i què no pot fer, no es tracta tampoc de deixar-los fer qualsevol cosa, consisteix a saber quines són les seves capacitats per saber on està el límit de la seva competència i autonomia i així assegurar-nos que podem proposar.