PROPOSTES A L’ESCOLA BRESSOL. CLASSE GRISA

L’eix principal a l’escola bressol és el de les activitats de la vida quotidiana, que el conformen els moments d’higiene personal, els de descans i els de moments de joc. Els espais de l’escola bressol són el lloc a on la vida quotidiana i el joc fan possible infinitat de situacions d’aprenentatge, tan individuals com col·lectius.

Entenem tots ells com a espais educatius, i per tant oferirem materials i propostes diverses també en tots ells. L’escola bressol ha d’esdevenir un espai segur per als infants i alhora transmetre tranquil·litat i interès, tot creant un espai de benestar i acolliment.

Utilitzarem materials inespecífics com la fusta, teles, pedres, troncs, així com propostes de farina, plastilina o pintura, perquè els infants puguin satisfer les seves necessitats de manipulació i d’expressió.

Propostes, també, per a afavorir el llenguatge matemàtic i el corporal.

Tenim també les sessions de psicomotricitat que realitzem un cop a la setmana i les sessions a la sala de Llum i foscor que són un cop al mes aproximadament.

Als diferents espais haurem de tenir propostes i materials suficients i diversos, en bon estat i estimulants, ben distribuïts en l’espai i que facilitin i afavoreixin l’aprenentatge dels infants, convidant-los  a la manipulació, la investigació o la creació.

A partir de l’observació dels infants, podrem saber quins són els seus interessos i curiositats. Així, podrem anar adaptant i muntant els espais segons les seves inquietuds i necessitats, en funció de la seva edat i moment motriu, per tal d’afavorir els seus aprenentatges.

El treball per ambients d’aprenentatge consisteix en la preparació i adequació d’espais amb una intencionalitat educativa clara que condueixi a l’aprenentatge autònom dels infants.

Així doncs, aquest treball ha de fomentar i possibilitar interaccions, el diàleg constant, la connexió entre aprenentatges i la motivació per tal que l’aprenentatge i els coneixements es donin en un escenari de respecte als processos dels infants i als seus propis ritmes.

“El nen que té llibertat i oportunitat de manipular i usar la seva mà de manera lògica, amb conseqüències i fent servir elements reals, desenvoluparà una forta personalitat”.

Maria Montessori.