A l’escola bressol, considerem el pati com una extensió de les estances i és per això que el contemplem com un espai de descoberta, joc i aprenentatge amb la llibertat i els beneficis que permet l’aire lliure.
Aquest pati el compartim totes les aules de grans, i està pensat amb diferents propostes, estructures i materials perquè els infants d’aquesta etapa puguin gaudir i triar un joc concret en funció dels seus gustos i interessos.
Cada matí es prepara el pati amb cura, triant i presentant els diferents racons d’una manera atractiva i amb l’objectiu de crear una provocació en els nens i nenes per tal que puguin fer un joc lliure elaborat i de qualitat.
El sorral acostuma a ser un dels punts de trobada per als infants que els agrada manipular, fer un joc sensorial, o també simbòlic. Entre ells i elles sorgeixen diferents idees, com per exemple, fer un pastís, amagar objectes sota la sorra, omplir els gots o galledes, fer transvasaments…




L’estructura gran satisfà les necessitats més motrius, ja que han de pujar escales, baixar pel tobogan, fer servir la rampa, etc. Les diferents taules, les caixes, tot està ple de possibilitats de joc infinites.



Els gronxadors sempre van molt buscats tot i així aprenen a esperar i adquireixen una gran és un capacitat de respectar el torn. De vegades uns infants gronxen a uns altres, però també els agrada fer-ho tot sols.
No ens podem oblidar de l’hort de pati que també dona molt de joc, ja que apareixen cargols, cucs, herbes i quan plantem els infants veuen com creixen els aliments d’allà.



Cada espai del pati, ofereix un joc i una possibilitat d’aprendre, de relacionar-se, d’observar i de gaudir, i la major part del temps són elles i ells que inventen i imaginen mil jocs diferents.

