Les estones del conte a la Classe Verda.

Els contes permeten a l’infant explorar, investigar, mirar, jugar, cantar, explicar i més endavant llegir. Els contes a l’escola bressol són un recurs molt important per reforçar els vincles entre infants i educadora, estimulen el plaer d’escoltar, imaginar i crear, desenvolupen el gust per aprendre i introdueixen a l’infant a un món màgic.

L’hora del conte ha de ser emocionant, és molt més divertit si, quan llegim els contes, interpretem els personatges que hi apareixen amb el gest, amb la veu o amb altres recursos. L’infant va adquirint a poc a poc el gust pels llibres, llegir les imatges i saber interpretar-les, per expressar el que li suggereixen.
 
Els  llibres en els infants més petits (primers mesos de vida),  passen, en primer lloc, per un contacte físic i experimentant un plaer sensorial a través de la boca, després els transporten, els apilen, els observen, passen fulls… fins que, a poc a poc, la imatge va interessant i identifiquen el que veuen.

A la classe ha estat un recurs molt útil per ajudar en moments d’angoixa durant el temps de familiarització i ara és un dels moments més reclamats per alguns infants. És curiós observar com només fer la pregunta: “voleu que mirem un conte?” s’apropen a nosaltres amb mirada curiosa i de gaudir.